Opening :.

Monday, April 5, 2010

Semakin Hari Semakin Dekat kita Pada Pencipta Kita

Salam ukhwah buat semua yg mngikuti blog ni..
sedar tak sedar kita dh pun masuk bulan April/4..2010 yg merupakan tahun paling baik untuk kita meningkatkan diri kita baik dalam muhasabah mahupun semangat jati diri ke jalan ALlah..

Saya menyeru kepada semua para pembaca, agar memperbaiki diri kita dari segala aspek dalaman mahupun luaran.. Yg mane dulu jarang ke masjid atau ke surau-surau, rajin-rajinlah dekat kn diri dgn masjid atau surau bg mengimarahkan lagi masjid iaitu merupakan satu institusi pengajian yg boleh saya katakn paling sesuai untuk menimba ilmu dunia mahupun akhirat..

"negatif -> positif.."

ingin saya kongsikn pengalaman saya kepada rakan-rakan ketika memberi sedikit panduan kepada seorang rakan yang tidak yakin bahwa Allah menerima taubatnya..dosa nye kecil sahaja..pesan saya,selagi kite ade rase takut untuk melakukan perkara tersebut semula, itu tandenye kite masih mempunyai Iman dan hendaklah kite menjauhi dri mlakukannya..lakukan amaln UBAT HATI yg 5 itu..Allah membuka pintu taubat kepada sesiapa yg ingin bertaubat dari dosa besar mahupon dosa kecil.. Allah telah berkata di dalam Al-Quran yg bermaksud,(truskn pd maksud,tak ingat ayat berapa hehe) 'antara org yg paling baik dikalangan org beriman adalah org yg sentiasa memohon ampun kepada Allah'

Allahhu wa'lam bissawab..untuk soalan atau pandangan, boleh berhubung terus dgn saya insyAllah ataupun hntar kn email kepada saya di alamat hafidaws@gmail.com.my insyAllah jawapan saya akan dirujuk dahulu oleh pendakwah bebas sebelum dikongsikan bersama..salam w.b.t

No comments:

Post a Comment